Udturen og Saras fødselsdag

29. juni

Med vanlig sans for planlægning kom vi lidt senere af sted end planlagt, så tidligt at det var for tidligt for den traditionelle aftensmad på macdonalds med Troels. Da vi så kørte på motorvejen kom der en sms fra Troels, han mente lige han havde overhalet os, så blev der lige tidlig aftensmad på macdonalds i Vejen med hamJ
Ellers gik turen ned af mindernes landevej stille og roligt. Vi præsterede at ramme fuldstændig uden om rastepladser med gode legepladser, så turen var lidt hård ved børnene. Desuden havde vi lidt travlt med at komme fremad, da vi nødigt ville ende i tidsnød. Kort før Østrig var vi inde for at købe vignette, og da Tanja opdagede det smarte i at man kunne købe to tidages, så var der jo også til hjemturen, så kom hendes begrænsede evner i tysk på en hård prøve – for nummer to skulle jo gælde helt til vi kører hjem! Det var nu en god forretning for Jeppe der scorede et stykke chokolade af tankdamen, der vist havde ondt af det stakkels barn med den dumme mor…
Brennerpasset har fået en kort betalingsbane – fantastisk, så kan vi spare på vores dyrebare kontanter, tænkte vi og ignorerede gladeligt at der var specielle baner til campingvogne og lastbiler… Og det var så endnu en oplevelse hvor vi var glade for ikke at have en 2,5 m vogn, for den var ikke kommet igennem!!! Det kom vi, med nød og næppe – og vi vælger ikke den bane næste gang!
Derefter fik Claus et køreflip og kørte hele vejen til Venedig, med hele familien snorksovende i bilen, så vi ankom til camperparkeringen kl. 3 om natten – og kunne så lige nå en formiddagstur ind til Venedig inden vi skulle med færgen. Vi nåede at se Rialtobroen, få et stykke pizza og ikke mindst Italiensk IS, inden vi vendte tilbage for at hente vore færgebilletter. Vi havde selvfølgelig ikke fået printet vores bestilling, men så er det jo godt at have mail på telefonen, så vi fik da vores billetter og børnene stod pænt og så søde ud, så de fik en kasket hverJ
Da vi kom ud til bilen igen, holdt der en dansk familie bag os der skulle til Grækenland for første gang, så var det jo dejligt at kunne videregive noget af alle de oplysninger vi har fået hjælp til. Vi kom ret hurtigt ombord på færgen og var igen så heldige at få en yderplads med havudsigt – og endda så god plads at vi kunne sidde på vores egen lille altan og nyde det gode vejr. Hvor heldig har man lov at væreJDenne gang var der lidt bølger, ikke så rart for Jeppe, der lider af alle former for transportsyge… Og med det ekstra minus at poolen først blev åbnet meget sent, så det var kun Claus og drengene der nåede i .
På Saras fødselsdag skulle vi af færgen kl 5 om morgenen og omkring kl 4 blev vi vækket af et ordentligt skrald, da de begyndte at fjerne sikkerhedskæderne fra lastbilerne og lidt efter tog de strømmen. Kl 4.30 bankede det på døren, det var den store pige fra den anden danske familie, der kom med fødselsdagsgave til SaraJDesværre var vores kamera løbet tør for strøm, så der er ingen billeder fra gaveupakningen, som for øvrigt foregik i bilen – og heldigt for det, for hun nåede ikke at blive færdig inden vi begyndte at køre afJOg så var der igen ret stille i bilen på køreturen til kyparissia.
Campingpladsen er ret fin efter græsk standard og sæsonen her er ikke helt begyndt endnu, så ligesom sidste år, ligger vi helt ned til strandenJBadevandet er lidt påvirket af blæsten, så det er lidt grumset og store bølger. Men så længe det blæser som det gør, bliver vi ikke stegt og har ikke det store behov for at komme i vandet, og bølgerne gør at børnene har det vældig sjovt bare med at lege i vandkanten.
Efter middag tog Sara og Tanja ind til byen for at købe fødselsdagskage og se om Sara kunne få brændt nogle af hendes fødselsdagspenge af. Og da de kom tilbage hyggede vi med kage og flag på bordet. Aftensmaden foregik efter Saras ønske på en restaurant inde i byen, desværre var det ikke den mest spændende restaurant hun forelskede sig i, så der kommer vi nok ikke igen;-) Men humøret blev reddet af en god stor is til dessertJOg så et par spil backgammon mens drengene blev puttet.
I går skete der ikke rigtig noget, da Jeppe var syg og sov hele dagen. Claus og de to store fik badet lidt og til aften hentede Tanja, Sara og Mikkel gyros. I dag står den på vask af sengetøj efter Jeppe kastede op og så skal vi have handlet lidt, Jeppe er heldigvis ved at være på benene igen, for vi er også ved at trænge til at der skal til at ske noget lidt mere spændende end smølfespilletJVi kører nok snart længere sydpå, da der skulle være helt fantastiske strande.