Camping Acrogialis 2

08 aug, 2014

Vi har fået naboer til den anden side også, der er kommet en ‘hjemmebygget’ autocamper, bygget på en unimog! Den er vild. De har trappe med 8 trin op til døren. Vi har sneget os til at tage billeder af den.

Efter at have badet, læst, hygget og spist de obligatoriske toast til frokost tog vi afsted mod Arta, for at se broen over floden. På vejen mødte vi en campingforhandler, hvor vi fik noget ekstra toiletvæske, godtnok ikke det rigtige, men det er da bedre end ingenting, vi er meget tæt på at være løbet tør… Derudover fik Claus nogle skiver, som han håber kan erstatte den der er knækket i vores slingrekobling, de er ikke helt magen til den der er knækket, men med lidt held kan vi få den til at virke på turen hjem.

Broen er bygget i 1612, det var en næsten uløselig opgave for børnene at regne alderen på den ud, deres hjerner er vist lidt for ferieramte… Broen har 4 buer, hvilket var ret exceptionelt da den blev bygget. Bygherren havde problemer med at få midten af broen til at holde, ifølge sagnet blev han efter gentagne mislykkede forsøg rådet til at mure sin kone inde, hvilket skulle få broen til at holde. Han var så desperat at han gjorde dette, og siden da har broen holdt, ifølge sagnet kan man stadig høre hende skrige hvis man går over broen om natten. Bagefter tog vi på jagt efter borgen og den gamle bydel, vi fandt ingen af delene, men kom op og ned af nogle stejle veje, vi kom forbi en kaserne, dem har de faktisk temmelig mange af hernede. Bagefter kom vi langt ud på landet, her var der heller ingen borg, selvom vi drejede af ved skiltet mod den. Vi fandt dog en af de mange små kiosker, så vi kunne få den is børnene var blevet lovet hvis de kunne regne broens alder ud. Det var meningen at vi skulle have spist i Arta, men da vi aldrig fandt den gamle bydel, og derefter havnede langt ude på landet, kunne vi lige så godt køre tilbage til campingpladsen og spise. På vej tilbage kørte vi forbi en jumbo, vi har set dem mange gange, vores umiddelbare indtryk er at det er en mellemting mellem tous r os og babysam, denne gang måtte vi ind og kigge, og det var en oplevelse. Tøj, undertøj, tasker, babyudstyr, div skriveartikler, fødselsdagspynt, cykler, strandstole, badedyr, hundetilbehør etc. Vi fik købt lidt småting og ved kassen fandt vi så Mars-kakaomælk, det måtte vi jo prøve. Der var utrolig mange der købte udstyr til skolestart, hernede skal de åbenbart selv medbringe kladdehæfter og blokke, det blev der godt nok købt store mængder af.

Torsdag morgen pakkede vi sammen og kørte nordpå, Claus og Sara nåede lige en sidste badetur inden vi kørte, vores naboer på vespaen skulle også videre, det var god underholdning at se dem pakke. Planen var at besøge dødeoraklet på vej til camping enjoy-lichnos, hvor vi fejrede Saras 9 års fødselsdag.

Sara er forøvrigt ved at være max klar til at komme hjem, nu er der kun en uge til første skoledag;)